سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

92/7/10
12:30 ع

دولتی که گفتگو با دشمن درجه یک این کشور را لازم دیده باید به پاسخگویی به مردم خود نیز ملتزم باشد

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ? قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّـهِ هُوَ الْهُدَى ? وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ? مَا لَکَ مِنَ اللَّـهِ مِن وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ.  

سوره مبارکه بقره / 120 

در روزهای گذشته مواضع گوناگونی له و علیه اتفاقات رخ داده در نیویورک مطرح شده است. با توجه به اقدامات دولت در عرصه سیاست خارجی و آخرین مواضع موذیانه و طلبکارانه دولتمردان امریکایی، مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس بر خود لازم می‌داند با طرح چند سؤال، از ریاست محترم جمهور و دستگاه دیپلماسی کشور بخواهد به تبیین شفاف مسائل پرداخته و با حضور در یکی از دانشگاه‌های کشور، به دور از هیاهو و در جمع نخبگان سیاسی انتقادات وارد شده را پاسخ دهند. قطعاً دولتی که گفتگوهایی آن چنان با دشمن درجه یک این کشور را لازم دیده است، به پاسخگویی منصفانه به مردم خود نیز معتقد و ملتزم خواهد بود.  

1- درحالی که عده‌ای ساده اندیشانه مشکل ایران و امریکا را تا حد یک سوء تفاهم تاریخی یا سیاسی تقلیل می‌دهند، لازم است دستگاه دیپلماسی کشور به جای تبیین‌های صوری و پرداختن به حواشی، چشم انداز نهایی ایران و امریکا در حوزه تعاملات بین المللی خود را تحلیل کرده و توضیح دهد گام‌های فعلی دو کشور چه نسبتی با این چشم انداز کلی دارند. تحلیلی که می‌کوشد از مسئله سرنوشت سازی مانند استقلال علمی و فناوری کشور یا تقابل بر سر مشروعیت رژیم صهیونیستی با ساده سازی عبور کند، یا درکی از سیاست خارجی ندارد یا خود را به تغافل می‌زند. و دولت باید در مقابل، تحلیل دقیق خود از مبانی و آرمان‌های سیاست خارجی ایالات متحده امریکا و جمهوری اسلامی ایران را ارائه کرده و توضیح دهد تقابل امریکا با ایران مبتنی بر چه مسائل و نقاط تعارضی است؟ مسیری که دولت برای مذاکرات پیش رو طراحی کرده آیا با لحاظ کردن این واقعیت بوده است که امریکایی‌ها جز به وابستگی ایران و تسلیم ما در عرصه جهانی راضی نبوده و نیستند؟ یا گمان کرده‌اید امریکا آرمان‌ها و اصول خود در سیاست خارجی را فراموش خواهد کرد؟!  

2- مهم نیست نام آنچه در نیویورک انجام شده مذاکره بوده است یا نه. و مساله اصلی این نیست که تقاضای تماس از کدام طرف بوده. مهم‌ترین مساله، این است که گفتگویی بی‌سابقه انجام شده و امریکا نتیجه مطلوب خود از این گفتگو یعنی شکستن هیمنه مقاومت ایران در اذهان جهانیان و مشروعیت بخشی به خود را به دست آورده. دولت یازدهم که سیاست خارجی را عرصه بده و بستان و نه کلی گویی و شعار می‌داند، باید توضیح دهد با شکستن این خط قرمز 35 ساله، چه دستاورد گرانبهایی به دست آورد که بدون آن به دست آوردنی نبود؟ و اگر امریکا پس از گرفتن این امتیاز بزرگ، مثل همیشه در انجام وعده‌های توخالی خود خلف وعده کند، دولت چگونه می‌تواند این شکست را به بازی برد-برد مورد ادعای خود تبدیل کند؟ آیا در مذاکرات بعدی، شاهد تکرار تجربه سعدآباد خواهیم بود و‌‌ همان گونه که غربی‌ها به تعبیر خودشان میوه حمله به عراق را در سعدآباد چیدند، قرار است میوه فشار به خط جهانی مقاومت را در این گفتگو‌ها بچینند؟ در حالی که انگلیس اعلام کرده است برای برقراری مجدد رابطه با ایران خسارت تعطیلی سفارت انگلیس در ایران را می‌گیرد، آیا دستگاه دیپلماسی کشور نیز قصد دارد خسارت‌های تحمیل شده توسط انگلیس را بگیرد؟ و آیا دست کم عزمی برای بیان جنایت‌های انگلیس از جنگ جهانی و تحمیل هولوکاست ایرانی و قحطی‌های مرگ بار در کشور گرفته تا تسلیح و تقویت صدام و فتنه گران داخلی و... دارد؟

3- عدم مدیریت فضای رسانه‌ای و افکار عمومی از مصادیق بارز بی‌تدبیری است. در حالی که دولت هنوز نتوانسته توضیح دقیقی درباره محتوای گفتگوهای انجام شده بدهد، اوباما به تشریح و حتی تفسیر این مذاکرات پرداخته و تحریم‌ها را عامل تن دادن ایران به گفتگو‌ها می‌خواند. گفتگوی دو رئیس جمهور در فرودگاه این فرصت را برای اوباما ایجاد کرد که بلافاصله ابتکار عمل خبری و رسانه‌ای را به دست گیرد و ایران را در موضع انفعال قرار دهد. چه ضرورتی داشت این گفتگو که به طور یکجانبه منافع معنوی و رسانه‌ای امریکا را تامین کرد، در آن شرایط اضطراری و در آستانه سفر بازگشت دولتمردان ایرانی انجام شود؟ اگر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران این گفتگو را به شرایطی موکول می‌کردند که توان مدیریت امواج رسانه‌ای آن را در سطح جهان داشته باشند چه مشکلی پیش می‌آمد؟

4- بحث کلی رهبر معظم انقلاب درباره امکان مذاکره با امریکا و اصل نرمش قهرمانانه به این معنا نبوده است که این کار می‌تواند با هر شرایط و به هر شیوه‌ای صورت پذیرد. تاکید ایشان، به روشنی بر اتخاذ تاکتیک‌های فنی در چارچوب مبانی و مصالح کلی بوده است و البته به نظر می‌رسد تا این لحظه از بازی، دولتمردان امریکا به خوبی چنین درکی را در رفتار و مواضع اخیر خود نشان داده‌اند. دولت یازدهم نیز باید توضیح دهد با چه منطق و طبق چه محاسبه سود و زیانی با این شتابزدگی به این گفتگو‌ها تن داده است؟ بعلاوه دستگاه دیپلماسی کشور که به سخن صریح رهبری مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن امریکایی‌ها توجه نداشته است، چرا اصرار دارد همه رفتارهای خود را به اصل نرمش قهرمانانه مستند کند؟ نیروهای انقلابی دیری است که نه انتساب به رهبری، نه استناد کلی به سخنان ایشان و نه حمایت کلی رهبری از مسئولان را ملاک تبرئه آنان از خطا‌ها و بی‌نیازی آنان از انتقادات جدی و محکم نمی‌دانند. بنابراین بهتر است دولت به جای این همه خرج کردن از آبروی رهبری، رویکرد تبعیض طلبانه در تفسیر دیدگاه ایشان و گفتمان انقلاب اسلامی را کنار گذاشته و توضیح دهد هشدار‌ها و ملاحظات تبیین شده توسط رهبر انقلاب اسلامی دربار? مذاکره با آمریکا را چگونه در عمل مورد توجه قرار داده است؟  

5- آیا با دولتی تروریست که فرزندان ایران زمین را کشته و برای شکست انقلاب و براندازی نظام مستمراً نقشه کشیده و دلار هزینه کرده است، باید با لبخندهای دوستانه گفتگو کرد؟ اگر دولت تدبیر و امید قرار است همچون دوران اسبق مدیریت پرونده هسته‌ای، بر اثر فشارهای پایان ناپذیر دشمن از منافع ملی کوتاه بیاید، لااقل نباید شأن دیپلماتیک خود را حفظ کند؟ آیا ذوق‌زدگی شدیدی که هم در رفتارهای دولتمردان و هم در رسانه‌های حامی دولت به چشم می‌خورد، بخشی ضروری از نرمش قهرمانانه است؟  

6- دولت تدبیر و امید همواره کوشیده خود را در مسیر اعتدال نشان داده و از شتابزدگی‌ها مبرا جلوه دهد. اکنون که تحریم معنوی امریکا از جواز گفتگو با ایران در شرایط خصمانه به راحتی شکسته شده و کشور در یک حرکت دفعی و درظرف دو ماه پس از استقرار دولت، از دستاورد 35 ساله سیاست خارجی خود –که ربطی به دولت قبلی هم نداشته- محروم شده است، باید تبیین شود که این افراط در شتابزدگی سیاسی ناشی از چیست و چگونه با شعار اعتدال قابل جمع است؟  

7- یکی تفاوت‌های اصلی ایران بعد از انقلاب با ایران قبل از انقلاب این بوده است که برای گشودن گره‌های اصلی چشم انتظار ترحم یا حمایت قدرت‌های بیرونی نمانده است. مرکز ثقل تدبیر در ایران اسلامی باید اتکا به مزیت‌های درونی و ساخت مستحکم نظام باشد و نه اتکا به معادلاتی که دیگران برای ما رقم می‌زنند. دولت یازدهم باید توضیح دهد که چه تدبیری برای رفع وابستگی به نفت و احیای اقتصاد مقاومتی و درون زای کشور دارد و آیا مذاکرات با کشورهای غربی را در حاشیه این راه حل‌های بنیادین می‌بیند یا برعکس؟ آیا شایعه انحلال معاونت علمی ریاست جمهوری صحیح است و در صورت صحت، آیا این اقدام لغزشگاهی به سوی سرکوب استعدادهای درونی اقتصادی و فناوری کشور در تکمیل مذاکرات نامنسجم خارجی نخواهد شد؟ اخیراً وزیر کار دولت یازدهم از تهدید وزیر نفت به استعفا به خاطر شرایط بد اقتصادی سخن گفته است. از آنجا که این تهدید شتابزده از چنین مدیر مجرب و دنیادیده‌ای بعید است، آیا نباید نگران بود که دولتمردان در عوض اجرای وظایف خود وارد بازی‌های سیاسی برای ایجاد فشار روانی به نفع نوع خاصی از مذاکرات بین المللی شده‌اند؟  

و در پایان، سخنی با ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. توقع ما از رسانه ملی، پیشتازی و هوشمندی در نحوه اطلاع رسانی و نیز گفتمان سازی این تریبون بزرگ ملی است. چرا صداوسیما در حوزه اطلاع رسانی وقایع رخ داده، نسبت به رسانه‌های بیگانه منفعل و با تاخیر عمل کرده و از منطق واحد رسانه‌ای برخوردار نیست؟ در حالی که شبکه بی‌بی سی به انعکاس اعتراضات داخلی علیه گفتگوهای نیویورک می‌پردازد، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران‌گاه در گزارش‌های تصنعی و دم دستی، سعی دارد همه مردم را موافق اقدامات دولت نشان دهد و‌گاه تناقضات رفتاری و گفتاری دولتمردان امریکایی را در حد محدودی منعکس می‌کند. از رسانه ملی توقع می‌رود لااقل سطح بحث‌های کار‌شناسی را حفظ کند و در شرایطی که برخی سیاسی کاران در صدد ایجاد موج‌های روانی و برچسب زنی به منتقدین هستند، از فرصت‌هایی چون مناظرات به شکل جدی برای انعکاس نگرش‌های متفاوت در این موضوع استفاده کند.  

کوتاه سخن اینکه ریاست محترم جمهور در اولین کنفرانس مطبوعاتی، به درستی خود را رئیس جمهور همه مردم معرفی کرده و قاعدتاً توجه دارند که حکومت داری با اداره یک شرکت سهامی متفاوت است. اخذ کمتر از 51 درصد آرا به این معنا نیست که دولت می‌تواند در مسائل سرنوشت ساز و گفتمان‌های اصلی کشور و انقلاب، بدون اقناع حداکثری مردم دست به تصمیمات عجولانه و کم عمق بزند. شفاف کردن مسائل نه فقط برای جمعیت بیش از 49 درصدی دیگر، بلکه برای همه مردم ایران ضروری است. ابهام، بزرگ‌ترین فرصت برای بازی رسانه‌ای دشمنان و نیز ذوق‌زدگان داخلی است و بر همین اساس دولت باید با اجتناب جدی از شکل دادن به فضای امنیتی علیه منتقدان خود –که اندک اندک در حال چهره نمودن از لابلای رسانه‌های دیکتاتورمآب مدعی روشنفکری است- به شفاف سازی تمام مذاکرات صورت گرفته و اقناع عمقی نخبگان و مردم درباره منطق رخدادهای جاری بپردازد. مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس ضمن محکوم کردن ادبیات سخیف برخی رسانه‌های ظاهراً حامی دولت و هشدار نسبت به عقب گرد به فضای امنیتی دوران سازندگی، منتظر پاسخ شفاف دولت یا نماینده رسمی آن به پیشنهاد مطروحه در صدر این بیانیه بود و تا 20 مهرماه پاسخ‌های منطقی دولت را در این خصوص رصد خواهد کرد.


پیام رسان

+ سلام

مشخصات مدیر وبلاگ
 
من[45]
 

ای پیک راستان خبر یار ما بگو....احوال گل به بلبل دستان سرا بگو.....ما محرمان خلوت انسیم غم مخور.....با یار آشنا سخن آشنا بگو.....برهم چو میزدآن سر زلفین مشکبار.....با ما سر چه داشت زبهر خدا بگو.....آن کس که منع ما زخرابات می کند.....گو درحضورپیر من این ماجرا بگو.....گردیگرت برآن دردولت گذربود.....بعداز ادی خدمت وعرض دعا بگو.....هرچندما بدیم تو مارابدان مگیر.....شاهانه ماجرای گناه گدا بگو....بر این فقیر نامه آن محتشم بخوان.....با این گدا حکایت آن پادشاه بگو.....جان ها ز دام زلف چو بر خاک می فشاند....بر آن غریب ما چه گذشت ای صبا بگو.....جان پرور است قصه ارباب معرفت.....رمزی برو بپرس حدیثی بیا بگو


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
ریاست جمهوری ، احمدی نژاد ، حسن روحانی ، انتخابات ، شعر ، هاشمی ، روحانی ، رییس جمهور ، دکتر جلیلی ، مسکن مهر ، سعید جلیلی ، سند ، سوریه ، رهبری ، دولت تدبیر ، دکترجلیلی ، تورم ، پناهیان ، آمریکا ، ایران و آمریکا ، کابینه روحانی ، کاندید اصلح ، هاشمی رفسنجانی ، سیاست خارجی ، رییس مجلس ، شورای نگهبان ، شیخ حسن روحانی ، فیس بوک ، قانون ، قانون شکنی از نوع تدبیر وامید ، قرآن درباره مردم ایران چه می فرماید ؟ ، قرارداد سعدآباد ، قضیه زمین 700هکتاری ، قلب ، قوه قضاییه ، گفتمان انقلاب اسلامی ، لاریجانی ، لغو تحریم ها ، متن نامه مجتبی زارعی ، مجلس ، محلاتی ، محمدجوادظریف ، محمدرضا ، محمدگلریز ، مخابرات ، مدارک ، مدیران اتوبوسی دولت تدبیر وامید روحانی ، مرا زیاد خود نبر ، مرگ بر ، مرگ برامریکا ، مرگ شاه‌کلید مفاسد نفتی ، مرگ هوگوچاوز ، مسعود ده‌نمکی ، شیخ طیب واحمدی نژاد ، شیعه وسنی ، صدا وسیما ، صداقت ، صداوسیما ، صدراسلام ، صهیونیسم ، صوت ، ضرغامی ، ظریف ، عزت ضرغامی ، علم الهدی ، علی مطهری ، علیخانی ، عید غدیرخم ، عکس/ قسم دادن جلیلی به قرآن ، غروی ، غصه هایی که این روزها سنگینی می کنند ، فائزه هاشمی ، فاطمه زهرا ، فتنه 88 ، فرق احمدی نژاد با ظریف ، فرق دیپلماسی احمدی نژاد و ظریف ، زندان توحید ، زنگنه ، سادگی ، سال نو مبارک باد ، سانسور سخنان امام جمعه در صدا وسیما ، سایت اصلاح‌طلب فرارو ، سایت مشرق ، سپاه ، ستارخان ، سخنان روحانی واوباما درسازمان ملل ، سخنان شنیدنی استاد عباسی در نقد توافقنامه ژنو ، سخنرانی ، سخنرانی موج‎ساز در دانشگاه‎کلمبیا کجا ، سران فتنه ، سعید تاجیک ، سیاسی ، سیدمحمد بهشتی رئیس سابق بنیاد فارابی ، سیستان و بلوچستان ، شاعر ، شبکه دوم ، شبکه ولایت ، شریعتمداری ، دکتر حسین راغفر ، دکتر محمود احمدی نژاد ، رییس جمهور ونزوئلا ، روزنامه بهار ، روزنامه های زنجیره ایی ، روزنامه وطن امروز ، رونق اقتصاد ، روی سخن رهبری با کیست؟ ، رویکرد مبتذل در دیپلماسی‎عمومی ، هاله نور ، هراس تلویزیون ، هشت کاندید ریاست جمهوری ، هنرمند ارزشی وغیر ارزشی ، هوگوچاوز ، هولوکاست ، واردات بنزین وحماسه اقتصادی ، واکنش احمدی مقدم به فیس بوک بازی مقامات دولت تدبیر وامید ، واکنش کیهان به دیدار روحانی و اوباما ، واکنش‌ها چه بود‌؟! ، وزارت دفاع ، وزرا ، وزرای روحانی ، وزرای کابینه ، وزرای کشور ، وزیر نفت ، وزیر ورزش وجوانان ، وزیرفن آوری اطلاعات ، وعده های انتخاباتی ، وعده های حسن روحانی ، وعده های روحانی ، وعده های رییس جمهور ، وقتی تو بانویت را ، وهابیت ، یاران قالیباف ، یارانه ، کابینه ، مشایی ، مصاحبه بسیار خواندی محمد کوثری با نکات پرس ، مصباح یزدی ، مصر ، من روحانی هستم ، مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ، مناظره های ریاست جمهوری ، مهدویت ، مهدی پرویز شاعر جوان انقلاب درگذشت ، می‌گوید ، نادرطالب زاده ، نامه ، نامه خاتمی به آمریکا ، نخبه ، نصب عکس مهاجرانی ، نطق انقلابی سلیمانی ، نطق تاریخی زاکانی در انتقاد از فساد مالی گسترده در دوران مدیریت ، نطق رسایی در مجلس ، نعیمه اشراقی ، نمایندگان ، نماینده مجلس ، نماینده مجلس شورای اسلامی ، نماینده مشهد ، نهاوندیان ، کاندید ریاست جمهوری ، کاندیداها ، کد آهنگ همراه اول ...امام خامنه ایی ، کدخدا ، کریم قدوسی ، کریمی قدوسی ، کفش ملی ، کمیته صیانت از منافع ایران ، کوچه ، کیهان ، سعید جلیی ، سعید مرتضوی ، سلاح شیمیایی ، شعر الهام یاوری در اقتفای مطروحه رهبر انقلاب ، شلدون آدلسون ، شهادت مرزبانان ناجا ، شهریار زرشناس ، کار شما نیست آقای روحانی ، کاریکاتور: کف قیمت خودرو ، کامل سخنرانی ، سیاست ، این ملت سلحشور کی تن دهد به تسلیم؟ ، اینترنت ، ب اثبات نقش 40درصدی مسکن مهر در تورم ، باراک اوباما ، برای اولین بار از ، برای تخریب احمدی‌نژاد ، برای دیپلماتی که انقلابی بود/ جلیلی؛ «نخ تسبیح» نیروهای انقلابی ، برای عاملی لاریجانی ، برخورد دوگانه ، به احمدی نژاد ، به افسران ، به دکتر ، به رئیس ، به سراغ تو شبی می آیم ،می آیم ، به مناسبت ، به یک “نیوز? ، بودجه 93 ، بیست وسی ، پاداش چندصد میلیونی ، پاسخگویی احمدی نژاد به شبهات ، پدرشهید احمدی روشن ، آمریکا چه گفتند؟! ، آن نبود ، این هم نیست ، آیا احمدی‌نژاد به آمریکا پیشنهاد مذاکره داد ، آیت الله قزوینی ، اتاق جنتی وزیر ارشاد ، اتفاقات مجلس ، احرازصلاحیت ، 1 ، 90 روز از برنامه 100 روزه معیشت گذشت ، http://ahmadinejad.ir/fa/ ، آخوندی ، آرماگدون ، آزادی بیان ، آقا تهرانی ، آقای روحانی قانون در دولت شما مگر معنیش همان قانون زمان دولت قبل ، احمدی نژاد بدون روتوش آمد ، احمدی نژاد و رفتگر شهرداری ، احمدی نژاد وبرخوردش با دولت روحانی ، ادبیات احمدی نژاد ، ادبیات روحانی ، ارائه نشد! ، از دو رییس جمهور ، از موج رجعت ، استاد رحیم پور ، استاد طاهر زاده ، استاندار ایلام ، استقبال از جلیلی ، استقبال تاریخی از جلیلی دراصفهان ، استقبال مردمی ، اسراییل ، اسفندیار قره‌باغی ، اشتغال ، اصفهان ، اصلا چرا انقلاب کردیم؟ ، اصلاحات ، اصلاحیه بودجه ، اطلاعات ، اعتدال ، افزایش قیمت ها ، افسانه هولوکاست ، افشا گری های دیپلمات اسبق ج ا ایران ، اقتصاد ، اقتصاد مقاومتی ، امام جمعه مشهد ، امام حسین ، امنیتی ، امیر محبیان ، پی گیری اخبار مربوط به احمدی نژاد ، پیام ، پیام تبریکی که دنیا را مشغول خود کرده است ، پیشکسوت موسیقی کلاسیک ، تایید هلوکاست ، تحلیلی زیبا درباره علی مطهری ، تخریب جلیلی ، تخریب دولت قبل؛شاخص‌ترین محور سخنان هاشمی ، تخریب قبر حجربن عدی الکندی ، تذکر ، ترکان ، تصویر نامه ای که عارف و معین تکذیبش کردند ، تعامل با دنیا ، تعهدات ایران به 5 ، تفاوت دو استقبال ، تقدیم به برادران مسلمان سومالی ، تلویزیون کدام بخش از خبر دیدار اوباما و نتایناهو را حذف کرد؟ ، تنش آفرینی هستند ، تنگ وتاریک ، تنهایی ، توئیتربازی با دختر پلوسی‎کجا ، تورمی ، توفیقی سرپرست وزارت علوم ، تیم کارآمدجلیلی ، جهادنکاح ، جوابی به هاشمی از طرف چامسکی ، جوانان متعهد ، جک استراو ، چی گفت ؟ ، حامد زمانی ، حامیان جلیلی ، انتخابات 92 ، انتخابات ریاست جمهوری ، انتشار فیلمی از تحریکات انصاری در فتنه 88 ، انتشار مجدد روزنامه‌های زنجیره‌ای ، انتقاد به مسکن مهر ، انجمن حجتیه ورییس دفتر ریاست جمهوری ، انسان ، اهل سنت ، ایران ، ایران -آمریکا-روحانی ، ایران اسلامی ، ایران بعد اسلام ، ایران قبل اسلام ، رئیس مجمع ، را تسلیت‌گفت ، را فتنه نمی‌دانم ، رای اعتماد ، رای مجلس اصول گرا به آقای زنگنه ، رحیمی ، رسایی ، دولت تدبیر وامید شیخ حسن روحانی ، دولت روحانی ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ